... och så var det fram med dammsugaren

Hej alla glada!
Nu är jag hemkommen igen och det känns skönt. Jag är faktiskt rejält trött den här gången. Lyckades inte sova innan pick up. Jag hade någon form av torrhosta. Flygtiden hem var 7 h och 40 minuter och jag arbetade i business tillsammans med Ole, Svend och Maria. Det fanns liksom ingenting att göra efter serveringen. Nattflygning. ALLA vill sova. Det inkluderar mig också. Ibland är det en mardröm att hålla sig vaken när dom andra är på vila. Idag hade vi en period på nästan två timmar då vi var off duty, men däremellan var vi på vakt. Det var så tyst och sövande. Jag fick gå fram och tillbaka i kabinen för att hålla mig alert. När det väl blev min tur att sluta ögonen en stund var jag kissnödig under hela min vila. Jag var så trött att jag inte orkade lämna modulen, men blåsan gjorde sig mer och mer påmind. Det slutade med att jag fick gå ut ur modulen och därefter gick jag inte in igen. Jag drack kaffe med gänget där framme istället.

När jag kom hem slängde jag mig på dammsugaren och på moppen. Nissarna hade varit här och arbetat igår och det syntes på golvet. Jag verkligen storstädade och när jag precis var klar knackade det på dörren. Det var nissarna. Dom undrade om dom fick lov att arbeta och göra klart det sista eller om dom störde. Innerst inne kokade det inom mig, men självklart ska dom få lov att arbeta. Ju förr det blir klart desto bättre. Nu är dom i förrådet och fixar det sista.

Jag hoppas att ni läser min andra blogg nu. Jag börjar få kläm på den nu och det är den jag uppdaterar mest när jag är hemifrån.
Adressen är liteavallt.wordpress.com

Ikväll ska jag ABSOLUT titta på det missade avsnittet av svenska hollywoodfruar på webben.

Kommentarer

SKRIV GÄRNA VAD DU HADE PÅ DITT HJÄRTA:

Ditt NAMN först. Det är roligare att läsa om det finns ett namn på avsändaren.:
Ska Charlotta komma ihåg dig??

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här kan du skriva din lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0